Prevenció de riscos i Covid-19: models de documents

Captura

La irrupció de la pandèmia de covid-19 ha posat de manifest com mai fins ara les mancances en prevenció de riscos laborals a moltes empreses.

El retorn a l’activitat laboral dels diferents sectors econòmics ha estat irregular, perquè moltes empreses no disposaven les mesures de protecció col·lectiva ni individual necessàries per garantir la seguretat i la salut del seu personal.

Al llarg d’aquests mesos, ha calgut denunciar molts incompliments de la normativa de prevenció de riscos laborals i s’han hagut d’establir a tot arreu protocols i mesures pactades per tal d’evitar rebrots dels contagis en aquest àmbit. En aquesta tasca, els delegats i les delegades sindicals han estat essencials.

Posem a disposició de tothom 18 models de documents de prevenció (descarregables en PDF) per a les persones que exerceixen tasques de vigilància de la salut a la feina. Entre ells hi trobem diferents documents i formularis específics per a la gestió de la prevenció de la covid-19 a l’entorn laboral.

  • Informació sobre l’avaluació de riscos
  • Sol·licitud de protocol per al tractament de les persones especialment sensibles o vulnerables
  • Sol·licitud de participació en els temes preventius de l’empresa referents a la gestió de la covid-19
  • Sol·licitud per accedir a llocs de treball
  • Comunicació de deficiències i propostes de millora a l’empresa
  • Sol·licitud de formació
  • Sol·licitud de formació en covid-19
  • Sol·licitud d’informació i documentació
  • Sol·licitud d’informació i documentació preventiva respecte a la covid-19 a l’empresa
  • Sol·licitud de lliurament del pla de prevenció
  • Sol·licitud de lliurament del pla de contingències covid-19
  • Sol·licitud de lliurament del protocol d’actuació en cas de covid-19 a l’empresa
  • Sol·licitud d’entrega d’equips de protecció individual o altres materials necessaris per fer front a la covid-19 a l’empresa
  • Sol·licitud de reunió extraordinària del Comitè de Seguretat i Salut
  • Comunicació d’assistència d’un assessor/a tècnic/a extern d’UGT a la reunió del Comitè de Seguretat i Salut
  • Sol·licitud de reunió del comitè de contingències covid-19
  • Comunicació a l’empresa de paralització de l’activitat
  • Denúncia a Inspecció de Treball i Seguretat Social

Aquest material l’ha elaborat l’Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals de la UGT de Catalunya amb el suport del Servei Lingüístic i s’anirà ampliant amb més formularis i models de documents relacionats amb la prevenció de riscos.

Altres recursos disponibles per a delegades i delegats de prevenció:

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Create your website with WordPress.com
Per començar
<span>%d</span> bloggers like this: